úterý 5. února 2013

Pštrosí olej

 Moora mi včera svým komentářem o obskurnosti norkového oleje připomněla, že má kosmetická výbava obsahuje krom norků též pštrosa.

Jako ke spoustě jiných mazacích produktů mě na jeho stopu přivedl synův atopický ekzém. Tento si počíná tak, že jednou je robě jak z alabastru, podruhé vypadá jako struhadlo, které onemocnělo leprou. Abych se nenudila, tak mazání, které dva tři týdny zabírá, začne v dalším týdnu vykazovat nevalné výsledky, popřípadě stav v(V)ěci rovou zhoršovat. Skutečnost, že to ne vždy znamená, že je to k ničemu, protože když se to chvíli vydrží, fungovat to začne, je čtyřletému vzteklému rozdrbanému dítku zcela ukradená. Neustále tedy pátrám po nových mazadlech, promazávadlech, emoliencích, olejích, zkoumám složení a tak dále.



Pokožce obecně dělá dobře vitamín E. Atopické pokožce zvláště. Hledala jsem tedy něco, v čem je vitamín E obsažen v hojné míře, ideálně něco, co není z osmapadesáti ingrediencí a co je pokud možno přírodní. Narazila jsem tedy i na pštrosí olej. Tedy "emu oil" - nepátrala jsem zrovna v českých luzích a hájích. Google prozradil, že tento je hojně a se skvělými výsledky využíván zejména atopiky a to i kvůli obsahu mastných kyselin. I zajásala jsem a objednala testovací lahvičku za cca. 230,- a za pět dnů jsem po večerní sprše radostně namazala synka.
Efekt byl mocný. Během dvou minut v koupelně stála oteklá rudá plačící koule, ne nepodobná mixéru - ručičky se míhaly kolem těla ve snaze podrbat si co nejvíce míst najednou. Hoch tedy putoval do vany, vlažnou sprchou a mýdlem smýt olej, kůži ulevit opláchnutím cca. dvěma litry ledového plnotučného mléka a namazat standardně olivovým olejem.
Jankova kůže je ovšem schopná stejným způsobem zareagovat i na na míru namíchaný vitamino-kortikoidový krém na zmírnění kožních obtíží, takže mě to příliš nepřekvapilo a jala jsem se hledat informace, zda by pštros mohl něco pozitivního provést s mou pokožkou.

Pštrosí olej je mix vitamínů E, A a mastných kyselin - Omega-3, 6 a 9.
Vitamín A pomáhá hojit a obnovovat kožní buňky a zvyšuje odolnost pokožky vůči nepříznivým vlivům. Vitamín E je významný antioxidant, pomáhá regenerovat kožní buňky, je protizánětlivý. Omega kyseliny pomáhají regenerovat buněčné membrány, takže pokožka je schopná udržet vlhkost a zároveň se zbavovat škodlivých látek. Výrazně pomáhají v boji proti akné a to dík zmíněnému účinku na buněčné membrány a také svým hojivým účinkem. Ze stejných důvodů jsou dobrým pomocníkem při likvidaci celulitidy.

Tyto informace mě přesvědčily, že olej nepoletí do koše z důvodu neužitečnosti pro dítě, ale dostane šanci ještě u mě. Na lahvičce výrobce píše, že nejúčinnější je mezi druhou a třetí ranní, protože jeho schopnost pronikat do hlubokých vrstev pokožky se vhodně prolne s regeneračním cyklem pokožky, který v tyto hodiny probíhá téměř zběsile. Ideální je tedy používat ho na noc.
Musím říct, že když jsem překonala jistý odpor k použití na obličej z důvodu nevalné vůně(*), byl ranní pohled do zrcadla v módu "WOW!". Naprosto hebká a vláčná pleť, nikde žádný flek a rozdrápaný pupen na bradě, který již desátý den nevyvádělo nic z míry a tvářil se, že se mnou zůstane napořád, byl znatelně menší. K pozitivním vlastnostem pštrosího oleje patří též fakt, že je nekomedogenní, neucpává póry a viditelně pomáhá k likvidaci menších vrásek a zmírnění těch hlubších. Zařadila jsem ho tedy mezi stálice a používám ho zhruba každý třetí večer.



Barva oleje se pohybuje od krémově bílé po sytě žlutou a konzistence se mění od velmi tekuté přes kašovitou hmotu po poměrně tuhé sádlo. Nepřekvapivě, sádlo to je :-) Taje při cca.18°C, takže při skladování mimo lednici je v běžných domácích podmínkách tekuté. Podobně jako v případě norků se skutečně získává ze pštrosů a to chovaných hlavně na maso.



Čistý emu oil je k sehnání v mnoha variantách objemu kupříkladu na eBay, v širokém spektru produktů (šampony, péče o dětskou pokožku a td.) značky Emu Oil Well na FeelUnique a od dalších výrobců v českých obchodech též.


* - nevalná vůně je eufemismus. Je to sádlo, z logiky věci tedy nevoní vůbec, je citit jako.. jako..jako sádlo :-)

13 komentářů:

  1. Ano, pomsta je sladká - co já věcí pořídila kvůli Mooře, Tobě, Verunkám, Rendy... :-)))

    OdpovědětVymazat
  2. no tak to už je teda ale fakt nechutný!:D příště bude kočičí olej ne :DD

    OdpovědětVymazat
  3. Zklamu tě, ten nemám. Můžu se po něm podívat :-) Neboj, příště bude něco normálnějšího.
    Faktem ale je, že třeba prachobyčejné sádlo je výborné například při péči o jizvy, nenaděláš nic :-)

    OdpovědětVymazat
  4. No teda... WOW! Zní to děsně, ale ty výsledky... Věřím tomu ;-) I tak by mi asi bylo proti mysli mazat se pštrosem, jakož i ten norek se mi příčí a kdeco jiného živočišného. Výjimku dělám u vepřového sádla, z nějž mamka vyrábí měsíčkovou mastičku, která je skvělá.
    A na hošíka to tedy nefunguje vůbec? Co mu vlastně pomáhá nejvíc?
    Verunka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Samostatně bych si ho taky asi nekoupila, ale holt při krocení ekzému se uchyluju k různým věcem.

      Hochovi momentálně zabírá Cannabiox E, ze kterého já tiše zvracím, protože pach konopí skutečně nemám ráda, ale co bych pro dítě neudělala, že :-)

      Vymazat
  5. nerada ti to rikam, ale na te ruce to barvou i konzistenci pripomina sperma :D kazdopadne jsi me taky uplne zlakala si to koupit.. pstrosi maso mi chutna, mazat se olejem bych teda asi taky nemela problem..

    OdpovědětVymazat
  6. Ano, měla jsem stejnou asociaci, ale říkala jsem si, že budu hodná :-))
    Taky s tím nemám problém - pštros byl chován na maso. Maso jím. Takže tak. Pokrytecky by mi asi vadilo, kdyby padl jen kvůli oleji (což je hloupost)..

    OdpovědětVymazat
  7. Super! Jsem ekzematik-experimentátor, tož nad touhle věcičkou popřemýšlím, případně objednám a budu opět (jako pokaždé) doufat, že tohle bude zaručeně to pravé, olejové :)

    OdpovědětVymazat
  8. Pstrisiu kozmetiku vyrabaju aj na Slovensku :)

    http://www.camelus.sk/index.php?sesid=v_519efdca918da1ea5ce6e32acf27f1bc&lang=sk&act=show_skript&page=prehled&kategorie=ostrich-cosmetics&id_submenu=12

    OdpovědětVymazat
  9. Pstrisiu kozmetiku vyrabaju aj na Slovensku :)

    http://www.camelus.sk/index.php?sesid=v_519efdca918da1ea5ce6e32acf27f1bc&lang=sk&act=show_skript&page=prehled&kategorie=ostrich-cosmetics&id_submenu=12

    OdpovědětVymazat
  10. tak dá se u nás koupit pštrosí sádlo za poměrně parádní cenu 500g 45 kč ted z něj jdu vyrábět přírodní mýdlo také ho zkoušim na jizvu po operaci taky to má pomáhat a i proti bolestem ,,není to žadný fuj vepřové sádlo určitě taky používate je to skoro stejny a ani to nesmrdí kdo chce poradit kam pro něj napište saukoJ@atlas.cz

    OdpovědětVymazat