středa 17. července 2013

Bione Cosmetics - Hojivý a regenerační pleťový krém Cannabis

Dá se sehnat slušný krém s cenou v řádu desetikorun?














Nejsem zrovna Spořínek - když jsem si před pár lety při odchodu z práce vydržkovala poměrně slušné odstupné, ta jeho část, která nepadla na zbudování mojí koupelny, se u mě dlouho neohřála. V oboru "udělat si radost nákupem" jsem fakt dobrá. Na druhou stranu docela nerada platím nesmyslné sumy za věci, které jdou pořídit násobně levněji. S krémy od Avéne a Biodermy jsem navýsost spokojená a některé mají v mém šuplíku pravděpodobně doživotně zajištěný chlívek. Ovšem pohled na složení krémů, které jsou běžně zastoupeny v drogérkové nabídce, odhaluje skutečnost, že je to všechno na jedno brdo a zaseje semínko pochybností, zda tři kila za mix vody a glycerinu není bischen zu viel. Zahájila jsem tedy před časem průzkum, zda se dá koupit milý krém za, dejme tomu, sedmdesát korun.

Bione Cosmetics je značka, která na první pohled vyniká zejména schopností umisťovat své výtvory do odpudivých obalů. Design jejich etiket by byl mrtvě narozené dítě i v roce 94 a kupříkladu kombinace zelené a oranžové je pro mě kulervoucí odjakživa.


 Před časem mě nicméně složením cekem zaujal jejich konopný odličovač. Jelikož to bylo fiasko jen částečně, podívala jsem se, co mají v konopné řadě dále. Aby bylo jasno, z konopné kosmetiky mi vždycky bylo na blití, ten pach jsem nezvládla a dodnes to není nic, co bych aktivně vyhledávala. Účinnost konopí na všeliké kožní neduhy je ale prokázaná staletími, takže jsem ochotná se s tím nejak popasovat. Řada Bio Cannabis nabízí široké spektrum produktů, já jsem sáhla po Hojivém a regeneračním pleťovém krému. Zaujala mě absence parabenů a silikonů. Ani jednou se nevyhýbám zběsile, ale pokud tyto mňamky něco neobsahuje, je to jednoznačně plus.



Ve složení najdeme:
Aqua
Ethylhexyl Stearate - ve výčtu složení u jiných výrobků ho také můžete najít pod názvem Octyl Stearate. Používá se jako lubrikant. Dík jeho přítomnosti krém po tváři příjemně klouže a dobře se roztírá, pokožka je heboučká. Smí se přidávat i do potravin, je bezpečný.
Hydrogenated Coconut Oil - kokosák. Neškodná klasika, někomu může ucpávat póry. 
Cetyl Alcohol - hojně používaný mastný alkohol. Ne, nevysušuje, ba naopak, pleť zvlhčuje. Funguje též jako emulgátor. Může být přírodní i uměle vytvořený, v kosmetice by měl být ten přírodní. Není toxický a pro většinu lidí ani dráždivý. Vyhnout by se mu ale měli jedinci stižení rosaceou či lupénkou, u těch dráždivost vykazuje.
Castor Oil - ricinový olej. Má širokou škálu derivátů a použití. Zde funguje jako pleťový kondicionér, zlepšuje tedy stav pokožky. Neškodný. 
Glycerin - je téměř ve všem
Glyceryl Stearate SE - je lubrikant a emulgátor, krom toho pomáhá zadržet v pleti vodu. Smí se přidávat i do poživatin a je bezpečný. 
Butyrospermum Parkii - informace hýr
Ethylhexyl Methoxycinnamate - v kosmetických produktech je jeho množství omezeno na maximálně 7,5 %. Stará se o UV ochranu a najdete ho ve většině produktů, které mají SPF. Někdy je uváděn též jako Octyl Methoxycinnamate nebo Octonoxate. Jako většina UV agentů může u citlivých jedinců být dráždivý.
Stearic Acid - mastná kyselina. Další častá složka kosmetických produktů. Emulgátor, pomáhá držet pohromadě vodu a oleje. Krom toho "zneprůhledňuje", čehož se využívá v produktech, majících krycí schopnosti a dík schopnosti mixovat vodu a olej je hojně využíván v čističích, kde se stará o smísení vody a nečistoty na pleti, aby mohla být opláchnuta. 
Allantoin - jsem zmiňovala včera
Panthenol - derivát vitamínu B5. Je hojivý a pleti dodává hebkost.
Xanthann Gum - setkáte se s ní i v potravinách, je hodnocena jako bezpečná. Má za úkol držet ostatní ingredience pohromadě.
Cross-linked Acrylic Vinyl Ester Copolymer - podobně jako Xanthan Gum, i toto se stará o udržení textury. Používá se zejména ve stylingových přípravcích na vlasy.
Carbomer - polymer zlepšujícíc texturu a udržující produkt pokupě. Studie ukazují, že je velmi málo dráždivý i ve stoprocentní koncentraci, je tedy řazen mezi bezpečné složky. 
Parfum - no jo, no. 
Sodiumhydroxide - upravuje pH. Může být lehce dráždivý, ale vzhledem k tomu, kolik ho asi tak v krému bude, bych se příliš nebála. 
Tocopheryl Acetate - vitamín E, rozpustný v tucích. Pleť ho miluje, je to antioxidant. 
Rosa Moschata Seed Oil - olej ze semen růže. Pleťový kondicionér. 
Sweet Almond Oil - mandlový olej. 
Macadamia Oil - makadamiový olej. 
Sodium Carbomer - stabilizuje emulzi, stará se o gelovitost textury. Bez rizik. 
Caprylyl Glycol - emolient a emulgátor. Neškodný, což je milé, protože funguje zároveň jako neubližující konzervant. 
Phenoxyethanol - je většinou použit uměle vyrobený, ale přirozeně se vyskytuje například v zeleném čaji. Protimikrobiální konzervant, kupodivu neškodný, netoxický, neteratogenní, nemutagenní. 
Cannabis Sativa Seed Oil - výtažek ze semen konopí setého. 
Cannabis Sativa Plant Extract - výtažek z konopí setého. Konopí je mimořádně bohaté na omega 3 a omega 6 mastné kyseliny, obsahuje i kyselinu gamalineovou a vitamíny A, B, C, D a E. Kyselina gamalineová má velmi podobné složení, jako kožní maz, vitamíny na pleť působí blahodárně, mastné kyseliny taktéž. Konopí tedy v pleťové kosmetice působí proti vráskám, má hydratační a hojivé učinky, bojuje proti akné a je vhodné i pro osoby s přecitlivělou pletí. 
Inositol - vitamín B8, vláknina. Podporuje celistvost buněčných membrán.

Co dodat? Za 65,- dostanete 51ml krému v nepěkném kelímku. Ale krému, který má velmi zajímavé složení, lehounkou konzistenci, tající jako máslo. Krému, který se během chvilky vstřebá, nenechá vás ulepkanou, ale hebkou. Krém, který výrazně napomůže hojení všemožných boláků na obličeji, krém, který po tom konopí vlastně zase tak moc cítit neni. Když jsem ho kupovala (seženete ho například v PeMi nebo v Bille), nevkádala jsem do něj žádné velké naděje. Po dvou měsících používání ale vím, že si pro něj skočím znovu a blíže se podívám i na ostatní věci, které Bione produkuje.




Deset bodů z deseti.

vnitřní kelímek o polovinu menší než vnější - klasika, že

23 komentářů:

  1. oujé, zelená a oranžová jsou pekelná dvojka, nicméně po pravidelnejch nákupech v Globusu se tahle averze otupila už alespoň tak, že se mi z ní nechce zvracet :D

    OdpovědětVymazat
  2. tak to je super objev....mám od bione šampon na vlasy a vlasovou vodu s keratinem a jsem nadšená...složení fajn a nato, ze je to bez silikonů apod tak šampon krásně pění, dobře myje, uvidím jaký bude mít vliv na moje vlasy dlouhodobější užívání

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. šampóny tak úplně nedocením, ale je fajn číst, že je někdo další spokojený s něčím z jejich produkce :-) Mám v šuplíku ještě jejich tonikum, až doplácám Mixu, vrhnu se na něj. Nebo možná i dřív :-))

      Vymazat
    2. Jejich řadu na vlasy keratin & arganový olej používám asi 2 měsíce a jsem nadšená. Už mám znovu dokoupeno.. :)

      Vymazat
  3. Mmm, vypada lakave.. teda obsah, obal je fuj, asi bych si to prekydala do neceho hezciho :o) ale PeMi u nas nemame, Billu asi jo, ale netusim kde.. jedna byla nedaleko, ale ted je tam vietnamska fejkarna :o) jo, vim, PeMi ma i eshop, mmch fakt vintage stranky, ale vzhledem k tomu, ze trpim "syndromem jedne polozky v kosiku" by se mi ten nakup asi prodrazil :o)) no nic, poptam se kolegyn, nemaji-li Billu nekde v okoli.. zacinam mit pocit, ze ten krem potrebuju :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je fakt výborný. Za ty peníze je to hotový zázrak.
      Billa v okolí by byla fajn, objednávat jeden kelímek fakt není úplně dobrý :-))

      Vymazat
  4. Naprosto souhlasím. Krém jsem kupovala před časem v podstatě náhodou v Bille a to z důvodů: ha, je to levné, vyzkouším, a: jo, konopí je dobrý na kožní neduhy, vyzkouším třeba pomůže (nechtělo se mi hned investovat do Avene Cicalfate, a přeci jen do Billy chodím častějc než do lékárny). A hodně mile mě krém překvapil ba přímo nadchnul. Obal mu odpouštím, beru raději to než graficky vymakanej obal a tím pádem krém o stovku dražší. Jen ho právě díky obalu nepoužívám pravideně, protože automaticky sáhnu po jiném krému s hezčím obalem. Já vím, obal s účinky krému nesouvisí, ale pochopitelně jako ženská sáhnu po tom hezčím balení že jo;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano, na obal to nejezdí, ale obal prodává, že :-) Třeba by to vyřešilo výše nabízené překydání do lákavějšího kelímku :)

      Vymazat
  5. Od Bione zbožňuju jejich šampony, za tu cenu nemají konkurenci.

    OdpovědětVymazat
  6. Bione je super, jen se musí překousnout ty obaly. Já si nemůžu vynachválit jejich duo oční odličovač, už mám asi čtrvté balení, což se mně u žádného jiného výrobku nestalo :) Tento krém jsem měla taky, časem mně začala akorát vadit ta vůně. Určitě mé pleti špatně neudělal, ale žádný zázrak taky ne, chtěla jsem něco hojivého a hydratačního, ale hydratační to na mě bylo málo. Určitě ale zkusím nějakou jinou řadu, třeba trefím líp i vůni.

    OdpovědětVymazat
  7. Dovoluji si tě pozvat k sobě na kokosové dárkování:

    http://bourjoisgirl.blogspot.cz/2013/07/kokosy-na-snehu-aneb-letni-obdarovavani.html

    OdpovědětVymazat
  8. něco podobnýho měla mamka teď v koupelně, ale obsah byl světle zelený, každopádně říkala, že je to super věc, cena 94kč myslím :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak pod tenhle clanek se muzu podepsat. Krem mam doma uz vice nez mesic a je opravdu uzasny. Skvele hydratuje a zaroven nevytvari pocit ulepenosti a mastnoty. Na akne mi nepomohl vubec (mam akne hormonalniho puvodu, takze na to nepomuze zadny krem), ale jinak mam po nem plet daleko lepsi. Od Bione mam jeste sampon, vlasovou vodu a balzam na ruce - vse naprosto skvele funguje a slozeni je daleko lepsi nez u nejakych drazsich znacek.

    OdpovědětVymazat
  10. Parádní článek! Hlavně nad částí o složení moje chroustí srdéčko zaplesalo :-)
    Bebe
    Růžový chroust

    OdpovědětVymazat
  11. Já ho mám z Globusu, předtím jsem nešťastně obcházela DM a nějak mě žádný krém nezaujal, nakonec jsem vzala tenhle a jsem celkem spokojená. Baví mě ten objem 51 ml, jinak místo nafouknutého kelímku bych ocenila tubičku, pak bych ho ráda pasovala na ideální krém na cesty. M.

    OdpovědětVymazat
  12. Hoho, díky za rozbor. Už jsem na něj několikrát koukala, ale ten šílený vizuál v kombinaci s nízkou cenou mě vždycky odradil. Holt hned tak nevěřím, že kdo nezvládá profesionální prezentaci, bude mít kvalitní výrobek. Ale jsem ráda, že ne vždy to platí. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Super rozbor složení, jsem novy ctenar! :)

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem měla od Bione měsíčkový univerzální krém. Parádně voněl, byl příjemný.. ale to vsakování! Myslela jsem, že z toho vyrostu! Ale tenhle konopný vypadá dobře. A něco na hojení pupínků zrovna potřebuji jako sůl! :)
    Wonderfull Today

    OdpovědětVymazat
  15. Mám přesně tento krém a jsem s ním naprosto spokojená :-). Koupila jsem ho také jen náhodou, že zkusím něco levnějšího. Mám mastnou t-zónu a nesnáším takové ty hutné krémy, co se špatně vsakují a máte mastný xicht ještě za hodinu. Tento krém se vsakuje rychle a pleť je hebká.Konopí mi smrdí, ale tento krém má příjemnou, jemnou vůni. Ještě bych chtěla podotknout, že jsem již starší ročník.... ;-)

    OdpovědětVymazat
  16. Ethylhexyl Methoxycinnamate - Dle vědců z Masarykovy univerzity je tato látka pod vlivem ultrafialového záření nestabilní, tj. dochází u ní k izomerizaci, a může být pro lidskou DNA toxická.
    Má schopnost napodobovat funkci některých hormonů a řazen mezi endokrinní disruptory, vykazuje estrogenní i antiandrogenní účinek a schopnost ovlivňovat funkci štítné žlázy
    vid https://cs.wikipedia.org/wiki/Ethylhexyl_metoxycinam%C3%A1t
    Bione je podvodnik, ktory tvrdi, ze su bio kozmetika. Ethylhexyl Methoxycinnamate je synteticka zlozka a nebezpecny UV filter

    OdpovědětVymazat
  17. Já neužívám konopnou kosmetiku, ale rovnou konopný olej, který jsem si objednala z Cibdol . Tím, že to není jen kosmetika, která se aplikuje na konkrétní místo, ale olej užívám, tak může zároveň působit na několik věcí. Já u sebe pozoruji zjevné zlepšení pleti a také spánku.

    OdpovědětVymazat