čtvrtek 8. srpna 2013

Bioderma Sensibio Light Soothing Cream



Sensibio řada je má oblíbená

















Po dopotřebování zázraku za rozumnou cenu jsem se hecla, že než koupím další pixlu, dopotřebuju alespoň dva jiné načaté krémy. Aktuálně se tedy matlám Sensibiem, ke kterému jsem přišla v podstatě náhodou - byl v akci přibalen k micelárce. Nezlobila jsem se za něj, Biodermu já rád a při nejhorším tím vždycky jdou namazat nohy, že jo.



Co jsem si to tedy přinesla domů?
Aqua
Glycerine - rozbor ku shlédnutí hýr
Cetyl Isononanoate - ester Cetearyl Alcoholu. Zlepšuje stav pleti a je hodnocen jako neškodný, téměř bez rizika dráždivosti. 
Caprylic / Capric Trigliceride - mastná kyselina, získavaná z kokosáku. Přesto, že jde o olejovitou složku, nezanechává pocit mastné pleti a co jsem tak vyčetla, tak dík procesu esterifikace neucpává póry - jak to u někoho umí kokosák. Důvod, proč to tak je, po mě nechtějte. Tak daleko má láska k chemii nesahá. Ostatně kdyby má vyučující na chemii viděla, čím se bavím, asi by, vzhledem k mnou dosahovaným výsledkům v rámci ZŠ a jejího oboru, nevěřila vlastním smyslům :-P
Triceteareth-4 Phosphate - tady už to taková selanka není. Je to emulgátor, stará se i snadnou roztíratelnost a neměl by být používán na poškozenou pokožku. Jeho přítomnost v produktu určeném pro citlivou pleť mě tedy trochu zaskočila. Může způsobovat kontaktní dermatitidu.
Fructo-olygosacharide - ester mastné kyseliny. Používá se pro své zvlhčující účinky, pomáhá držet emulzi a stará se o gelovitost produktu. Neškodný, téměř přírodní.
Mannitol - isomer sorbitolu, přírodně se vyskytuje třeba v mořských řasách a některých houbách. Z obou věcí se doluje. Má zvlhčující účinky, je neškodný a potkáte se s ním i v různých balzámech na rty, kde krom zvlhčení dodává i chuť. Je sladký a hojně využívaný i v potravinářství.
Xylitol
Glycol Stearate - emolient. Zjemňuje a uklidňuje pokožku. Pokud trpíte nějakým neduhem typu ekzému, sahejte po produktech, které se označují jako emolienty, emolencia a tak podobně.
PEG2 Stearate - jde o glykol kyseliny stearové. Pomáhá vodě spojit se s olejem. Této vlastnosti se v jiné kosmetice využívá pro čistící efekt a snadné oplachování nečistot. V nízké koncentraci je neškodný, při vyšších by mohl způsobovat podráždění, ale v těchto koncentracích se v kosmetice nepoužívá.
Glycyrrhetinic Acid - zderivuje se z lékořice a to pro svou schopnost zlepšovat stav pleti. V nízkých koncentracích neškodí a tyto koncentrace jsou pro použití v kosmetice stanovené, takže jí výrobci kosmtiky nesypou do krémů jako cukr :-)
Penthylene Glycol - ve vodě a oleji rozpustný zvlhčovač a konzervant. Kupodivu neubližující.
Acrylates / C10-30 Alkyl Acrylate - má na starost tvorbu emulze a rozumnou viskozitu produktu. Jinými slovy jeho úkolem je zajistit, aby seem neškodný  krém dobře roztíral. Neubližuje.
Caprylyl Glycol
1-2 Hexandiol -  celkem neškodný antimikrobiální konzervant
Disodium EDTA
Xanthan Gum
Laminaria Ochroleuca Extract - využívá se pro své UVA a UVB ochranné účinky. Krom toho zjenňuje a hydratuje pokožku. Jde o přírodní extrakt z řas. Ne, ne z očních. Z mořských !
Rhamonose
Sodium Hydroxide


Krém má jemnou vůni, ne nepodobnou Cicalfate. Z nějakého důvodu mi asociuje cosi mléčného a mám to ráda. Výborně hydratuje a rychle se vstřebává, nehryže mě ani v okolí očí. Nebýt Triceteareth-4 Phosphate, řekla bych, že má i hezké složení. Použití téhle věci v produktu pro citlivou pleť fakt nepobírám, pravdou nicméně je, že mě nedráždí, takže Sensibio Soothing Cream je mým oblíbeným krémem na noc.


Osm bodů z deseti.


21 komentářů:

  1. Aaach, chemicka rozborka :o) to ja rada.. Biodermu uz mene, po tom, co jsem se po zelenem braskovi tohodle kremu brutalne osypala fujtajblem podobnym tomu, co osidlil tvou bradu po snekoslizu od Mizona.. jako osypat se po necem, co ma v nazvu AKN a slibuje, ze s AKN zatoci, me fakt nas..nepotesilo :o) momentalne mazu snekosliz rano a levandulovy oil od Saloosu vecer a pupence si vzaly dovolenou.. a ted je mi jasne, ze jsem to zakrikla a tesim se, s cim se rano vzbudim :o)) mmch, na zitra jsem ti objednala destik a mirne ochlazeni.. snad to vyjde!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě s pletí největší zázrak udělalo - wait for it !!! aaaaand.....surpriseeee!!! - stopnutí kouření :-) Kdo by to byl čekal, že :-)
      Za zítřejší deštík děkuji, prosím objednat jej do Prahy na podvečer a celý víkend a v příštím týdnu přesunout do Brna.
      A levandulový olej Saloos je v mém šuplíku stálice již několik let :-)

      Vymazat
    2. Ad destik.. budu se snazit :o))
      Ad cigara.. jo, vim.. kdyz jsem pred lety prestala, tesila jsem se (mimo jine) na lepsi xichtik.. a hadej co.. masakr.. vim, vim, detox a tak, ale to, ze trpim nikotinovym abstakem a jeste mam plet plnou fujtajblu, to je fakt motivujici.. priznavam se, zase hulim, hamba mi! Ale tech deset kilo sadla, co jsem v cigaroprestavce nabrala uz nemam :o)
      Zavidim, zes to dala a stale doufam, ze jednou ta chvile, kdy s tim seknu, prijde. Krom usetrenych penez (ooo, to bude kosmetiky) si usetrim buzeraci svych kolegu, je to vyzva, pracovat na kardiologii a kourit.. to mi ver :o)

      Vymazat
    3. Nerikam hop, zatim nemam preskoceno :-)

      Vymazat
    4. Ad vyzva - maminka meho expritele, kardiolozka, si pokazde zapalila, kdyz se vratila z chemoterapie :-P
      Je to blby, ale bylo to proste vtipny ;-)
      (Je v poradku :-) )

      Vymazat
    5. Tak si tady z toho udelame kuracky sedanek :-) doby kdy jsem dala krabičku a víc denně jsou naštěstí pryc,ale těch 5-10 denně pořád dám,holt ostuda :-( Levandulovy Saloos jsem si koupila tento týden a zatím jedno velké aaaaach.A co se týče Biodermy,tak u me žádné extra nadšení,na mou pleť působí tak nějak...prumerne.Krom micelarky,která oslovuje jak nic jiného :-) A můj obdiv za sepsání článku v tomto hicu,bleeeeh.

      Vymazat
    6. Taky jsem ho psala dva dny a na Pulitzera neaspiruje :-)
      Na me Bioderma tez nepacha zazraky, ale taky zadne prusery. I kdyz jo, Hydrabio serum pro me je celkem zazrak.
      Kourit jsem prestala nedavno. Od te doby jsem se zvrhla pri posezeni s Pinning-Up s ciderem, ale jinak dobry, zadne abstaky ! :)

      Vymazat
    7. Dobre rano od kafe a cigara :o) to s maminkou expritele JE vtipny! Kamoska pracuje na onkole a byvale vedeni byli sami kuraci a schuze poradali u kafe a cigara :o)
      Co pocasi? U nas pod mrackem, 23 stupnu! Konecne nam prestal funet pes :o)

      Vymazat
    8. Zdravím a přidávám se do kuřáckého kroužku. Taky přemýšlím, že přestanu, ale když ono mě to hlavně teď v létě hrozně baví! Fyzicky myslím závislá nejsem, v pohodě třeba dva tři dny nekouřím, ale když si sednu někde na zahrádku a dám si kafe, tak prostě musím...

      Vymazat
  2. já tedy biodermí nadšení nesdílím, a to ani u micelárek... chtěla jsem se zeptat (já používám zelenou a většinou mě ani u očí neštípe), ale chtěla jsem vyzkoušet růžový zázrak a tak jsem pořídila vzorek... a ten smrad!! nebyla prošlá, ale nikde jsem ještě u nikoho nečetla, že by mu "parfemace" vadila... já z toho cítím jakoby železo, je to normální???

    OdpovědětVymazat
  3. Teď jsem si vzpomněla, na mojí chemikářku ze základky. Nevrlá, vzteklá babice, která nosila vždycky kalhotovej černej kostým a jedovatě zelený stíny, takový příšerný oblouky. Byla to zlá ženská, nikdo neuměl chemii tak, jako ona a vždycky to bylo na 4-5 i při sebevětší snaze. Měla přezvídku v Mraznice a vždycky, když přišla do třídy, byl tam z ní takovej zvláštní chlad. Divná ženská... Ta jestli vidí, co tady čtu, tak se musí otáčet v hrobě.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ma Danuse pravdepodobne jeste zije :-)
      Ale se zabimi stiny NAD oboci jsme meli ucitelku na vytvarku. Nenavidela me. Jeji city byly opetovany :-P

      Vymazat
  4. Tohle je jeden z mala kremu, ktery moje plet snese. Pouzivam spolu s micelarkou cca ctvrt roku, dal mi dohromady plet totalne rozhozenou po Clinique.

    Ke slozeni: existuje vubec neco, co by melo pouze potencialne "neskodne" slozeni?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajiste ! Hledej ve vodach prirodni certifikovane kosmetiky. Hezky clanek o certifikatech je u Moory. Ovsem i prirodni slozky mohou byt specificky drazdive.
      Linalool je treba prirodni, ale drazdit muze tez. Vytazky z ras zase na mnoho lidi pusobi komedogenne...

      Vymazat
    2. Zajiste ! Hledej ve vodach prirodni certifikovane kosmetiky. Hezky clanek o certifikatech je u Moory. Ovsem i prirodni slozky mohou byt specificky drazdive.
      Linalool je treba prirodni, ale drazdit muze tez. Vytazky z ras zase na mnoho lidi pusobi komedogenne...

      Vymazat
  5. Coby milovník vody Sensibio jsem tento krém zkoušela ze vzorku, ale asi mě tak úplně nezaujal. Rozborka složení ale dost dobrá! A prosím a smutně koukám, kdy mohu očekávat řasenku Avon, která byla přislíbena k testování (budu teď pryč, tak se ptám :)? Děkuji, Pavla

    OdpovědětVymazat
  6. I very like cosmetics Bioderma ;)

    I follow you beautiful blog. I hope you will follow me back and I will wait for you in my blog www.gabusiek.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  7. Teda ten mě hodně zaujal :) Díky za rozbor složení! :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tenhle krém podle mě není pro každého, kdo má pleť Ok neuvidí žádné zázraky a přijde mu obyč, kdo má "nemocnou" pleť musí být spokojen. Tenhle frajer spolu s micerálkou mi vyléčil dermatitidu, které jsem se nemohla zbavit 3 měsíce. Miluju ho, a když zrovna vyraší nějaký ten pupenec, který nejde výlečit ani topickým antibiotikem, máznu ve velké vrstvě a do rána, aby ho lupou člověk hledal, pleť je zklidněná a výlečená (pozor, ale jen pupenec dermatitidový, čili ten, který je neustále zanícený a někdy z něj teče třeba i jen voda, ale nedá se vysušit)

    OdpovědětVymazat