sobota 15. března 2014

Skinoren

Skutečnost, že Skinoren byl zařazen do volného prodeje, jste asi zaregistrovaly.
Mě to udělalo radost - má pleť si občas počíná jak smyslů zbavená, ba přímo svinsky. Vykopat se ke kožaři pro předpis bylo nicméně nad mou pohodlnost.
Jakmile se ke mě doneslo, že si pro něj mohu dojít do lékárny, vyrazila jsem.





Jeho pověst ho totiž řadí někam za živou vodu a lék proti malárii. Používá se na pleť s aknózními neduhy, měl by likvidovat stávající pupeny všeho druhu a bojovat proti novým.

Účinnou látkou je acidum azelaicum, tedy kyselina azelaová. Vyrábí se ve formě krému a gelu a původně se využívala k léčbě hyperpigmentace, později si někdo všiml, že příznivě působí i na akné. Zabraňuje tvorbě komedonů, má protizánětlivý účinek a krom toho se jí dost bojí Propionibacterium acnes a Staphylococcus epidermidis, kteréžto bakteriobrebery se na vzniku pupínků značně podílejí. Milé je, že je nedráždivá a nevzniká vůči ní rezistence, přípravky s jejím obsahem se tedy dají používat dlouhodobě a stále budou fungovat. Nevadí ani kojným, ani ženám 2v1 a pokud s ním na obličeji vylezete na sluníčko, obličej vám také nesežere.

Cena 183,- v lékárně Na Moráni mě zaskočila. Čekala jsem jí zhruba dvakrát vyšší. Jakmile jsem dorazila domů, musela jsem to na sebe samozřejmě namatlat. Mno. Na pleti to nic moc příjemného není - po rozetření krému, jehož konzistence je sama o sobě velmi příjemná, se na pleti objeví jakýsi drhnoucí efekt, který mě dost překvapil. Po patnácti minutách ovšem zmizel a po hodině byla pleť sametovější než před aplikací. Nutnost čekat čtvrt hodiny na vymizení šmirgl efektu bude trochu opruz v případě, že používáte make-up, protože aplikovat ho třeba po pěti minutách bych si ve strachu, že se zdrcne během pár vteřin, nedovolila.
Poslušně hlásím, že po dvou dnech používání dvakrát denně je fuč zhruba 50% hnisavých kráterů a póry téměř neviditelné. Jsem nesmírně zvědavá, co to se mnou provede v průběhu třeba měsíce. Přes výše uvedené drobné výhrady musím říct, že Skinoren vychvalovací mánii plně chápu.

Pro úplnost uvádím, že stejnou účinnou látku naleznete i v Aknorenu.


31 komentářů:

  1. To vypadá hodně zajímavě. Docela by mě zajímalo, jak si reálně poradí s tou hyperpigmentací - v období 2v1 se mi místy objevila a nějak to nechce mizet...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tou tehotenskou nevim, to me kupodivu nepotkalo.

      Vymazat
    2. ježiš holky, já tady přemejšlim co to je to 2v1 :-D

      Vymazat
  2. Ja mam akneroxid, to ma byt taky proti propionibacterium, myslis ze tohle bude ucinejsi?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akneroxid je, pokud si dobre pamatuji, lokalni, ne?
      A na tezsi formy. Je v nem jina ucinna latka a zpusob pouziti je jiny, takze tyhle dve veci jsou neporovnatelne. Akneroxid je kazdopadne fajn na takove ty echt osklive bolaky.

      Vymazat
    2. Akneroxid mi kdysi předepsala kožařka a asi po dvou hodinách od nanesení se mi osypal a napuchl celý obličej... trvalo asi 14 dní, než jsem se toho úplně zbavila. Tak nevim, jestli pokoušet tohle :)) i když to bezesporu vypadá zajímavě a na krémy na beďary jsem vždycky zvědavá :)

      Vymazat
    3. Co vám na to pomohlo? mám stejný problém..

      Vymazat
  3. Ač momentálně pupeny netrpím (klep, klep..), stejně mám chuť jít si ho koupit.. máš na mě špatný vliv :D
    A shodou okolností jsem na tebe dnes myslela, konečně jsem navštívila knihkupectví a Lipšmakery mají za 69,-. Ovšem výběr mizerný - cola, fanta, sprite a chupachups :o)) odnesla jsem si cherry colu a je boží!!
    Zdravím Entitu!! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ojoj, cherry cola je mnam!!! Dekuji za info o cene a entite pomazlim zado :-)

      Vymazat
  4. Shit lékárny zavřený, ZEJTRA bude vejlet!!! Dííík =o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :-)))) nekde o tom jeste magistry nevi (chapu, ze vsechny zmeny v hlave nemohou mit), tak se kdyztak nedej odradit :-)

      Vymazat
  5. ohohooooo to jsem nevěděla, že se dá koupit už volně! ten jsem si vždycky nechala předepsat, ale stejně jako tebe mě ty neustálé návštěvy doktora přestaly bavit :D

    OdpovědětVymazat
  6. Aktuálně bojuju s pletí kvůli stresu s diplomkou, zatím jsem se rozhodla, že zkusím jiný odličovač a pořídila jsem si na čištění pleti mořskou antibakteriální houbu... ale spíš si myslím, že mi pomůže odevzdání diplomky... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Odevzdani diplomky zni jako dobry acne treatment, drzim palce :-)

      Vymazat
  7. To je bezvadné! Ale mám z něj trochu strach. Naposledy když jsem zkoušela Akneroxid tak týden v pohodě a po týdnu totální alergická reakce :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Akneroxid je hodne silny, v tomhle je jina ucinna latka, neni to takovy drijak. Ale obavy na zaklade zkusenosti chapu.

      Vymazat
  8. Mám spíš dotaz, jestli to nevysušuje .. mám smíšenou pleť a akné takové mírnější, ale štve mě, že jo. problém je, že vše silnější mě docela vysušuje. díky za odpověd ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pri dlouhodobem plosnem pouzivani nekomu ano. Nicmene po vylepseni stavu pleti se da Skinoren pouzivat lokalne jen na pupinky, u kterych vysouseni vadit nebude.
      Ja ho kombinuju s levandulovym olejem, takze vysouseni nepozoruji

      Vymazat
  9. Tohle asi taky potřebuju, zbláznily se mi hormony... Nejdřív si chci koupit CC cream od Mixy, přes problém s pupínky mám zároveň sušší, citlivou a věčně podrážděnou a zarudlou pleť. Antiakné a vlastně jakákoli jiná péče mi tenhle stav jen zhoršuje, takže do Mixy docela vkládám naděje, že mi pleť alespoň trochu zklidní. Tvoje recenze byla jedna z těch, která mě přesvědčila. Když to nepomůže, nasadím těžší kalibr a koupím si Skinoren.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pokud se ti hodně ucpávají póry, tak bych si dala na Mixu pozor. Po týdnu používání jsem měla tolik černých teček, že jsem měla skoro černý obličej :D Navíc se přidaly i podkožáky. Musela jsem ji dát pryč. Pleť přitom čistím poctivě...

      Vymazat
    2. Na černé tečky, musím říct, vůbec netrpím. Mixu jsem si nakonec koupila, od doby, kdy jsem psala ten komentář nahoře, se mi pleť ještě zhoršila a teď už ji cca tři týdny poctivě používám. Přestaly se mi dělat červené fleky, už nemám vysušenou a podrážděnou pleť a nějak se eliminoval i výskyt pupínků (jestli za to můžou zklidněné hormony nebo je to důsledek toho, že pleť už právě není tak zoufale vysušená, to těžko říct). Každopádně Mixa splnila, co slíbila, od zarudnutí mám klid. Póry mi neucpala, víc pupínků rozhodně nemám, právě naopak. A to mám pleť neskutečně přecitlivělou a póry mi ucpává všechno možný. Jsem spokojená.

      Vymazat
  10. prosim vas, na Slovensku je volnopredajny tiez?

    OdpovědětVymazat
  11. Odpovědi
    1. Já taky, od pondělka... a svědí mi po něm xicht :-D nicméně ne moc, dá se to vydržet, tak uvidíme

      Vymazat
  12. Ja som ho pred niekoľkými rokmi používala dlhodobo (na predpis od dermatologičky) a výsledky boli úplne skvelé! Pleť matná, bez pupienkov, póry stiahnuté. Hm, ktovie, či je voľnopredajný aj u nás na SK.
    www.isabelle.sk

    OdpovědětVymazat
  13. Tak já jsem asi nějaká vyjímka, nebo nevím...měla jsem ho doma celkem dvakrát (a mezi tím spoustu dalších dryjáků) a ani jednou mi na akné nezabral. Lehké zlepšení se tedy konalo, to ano, ale žádný z těch zázraků o kterých tu všechny píšete! :( Ani jsem nevěděla, že je takhle oblíbený! :D Vypotřebovala jsem pokaždé celou tubu, ale nic, ani nepálil. Pak jsem na dermatoložku zanevřela a sama jsem si koupila akneroxid a zabral téměř okamžitě, do dvou týdnů bylo po kráterech. Už se nestydím vyjít ven nenamalovaná. Už mám asi třetí tubu a každodenním používáním jsem se dostala na maximálně jeden, dva větší pupínky, což bylo předtím skoro sci-fi :D

    OdpovědětVymazat
  14. Funguje to i na černý tečky a takový ty malý pupínky pod kůží (bílý tečky)?

    OdpovědětVymazat
  15. Přidávám ještě doporučení, že cena 183,- v lékárně Na Moráni je asi výborná! Po přečtení článku jsem "utíkala" do nejbližší lékarný a tak ho měli za 260 :D

    OdpovědětVymazat